Цілі уроку: сформувати поняття про стереометрію як складову частину геометрії; ознайомитися з логічною будовою курсу стереометрії як основою майбутньої навчальної діяльності; сформувати уявлення про основні поняття стереометрії.
Логічна будова геометрії:
Вправи на розвинення просторових уявлень
1. На рисунку зображено
одну й ту саму фігуру, але в різних положеннях. Де повинна стояти «зірочка» у
кожній із фігур?
2.
Куб із ребром 5 см
пофарбували в зелений колір. Потім його розрізали на маленькі
кубики, ребро кожного з яких дорівнює 1 см. Скільки кубиків мають:
а) одну зафарбовану грань;
б) дві зафарбовані
грані;
в) три зафарбовані грані;
г) жодної зафарбованої
грані?
3. Які з кубиків відрізняються від першого тільки розміщенням
у просторі?
4. На гранях
куба написані букви А, В, С, D, Е, F. Визначте, які букви
написані на протилежних гранях куба за його рисунками в трьох положеннях
у просторі.
5. (жарт). Що зображено на рисунках?
Вправи на засвоєння основних понять стереометрії
1. Чи підлога у кімнаті є
площиною? Частиною площини?
2. Чи можна провести на
площині пряму так, щоб жодна точка площини не належала прямій?
3. Чому куля не є основним
поняттям стереометрії?