Паралельність прямих і площин. Урок 1: Основні поняття стереометрії

Цілі уроку: сформувати поняття про стереометрію як складову частину геометрії; ознайомитися з логічною будовою курсу стереометрії як основою майбутньої навчальної діяльності; сформувати уявлення про основні поняття стереометрії.


Логічна будова геометрії:



 

Вправи на розвинення просторових уявлень

 1. На рисунку зображено одну й ту саму фігуру, але в різних поло­женнях. Де повинна стояти «зірочка» у кожній із фігур?

 
2. Куб із ребром 5 см пофарбували в зелений колір. Потім його ро­зрізали на маленькі кубики, ребро кожного з яких дорівнює 1 см. Скільки кубиків мають: 
      а)   одну зафарбовану грань; 
      б) дві зафарбовані грані;   
      в)  три зафарбовані грані; 
      г) жодної зафарбованої грані?

3. Які з кубиків відрізняються від першого тільки розмі­щенням у про­сторі?

 4. На гранях куба написані бук­ви А, В, С, D, Е, F. Визначте, які букви написані на проти­лежних гранях куба за його рисунками в трьох положен­нях у просторі.

5. (жарт). Що зображено на ри­сунках?


Вправи на засвоєння основних понять стереометрії

1. Чи підлога у кімнаті є площиною? Частиною площини?
2. Чи можна провести на площині пряму так, щоб жодна точка площини не належала прямій?
3. Чому куля не є основним поняттям стереометрії?